Jakiej tematyki książki najczęściej wybierają w księgarniach panowie w średnim wieku, a jakie kobiety

Myliłby się ten, kto by twierdził, że wraz z rozwojem komputerów książki zostaną zapomniane przez ludzkość. Dowodem na nieprawdziwość wspomnianej hipotezy bywają chociażby tłumy w polskich księgarniach, organizujących sezonowe wyprzedaże. Oczywiście z założenia trzydziestolatkowie i panie po trzydziestce dysponują innymi wyczuciami smaku i czytają publikacje z różnych półek. Przyjrzyjmy się bliżej tym damsko-męskim upodobaniom czytelniczym.

Otwarta książka

Autor: Juhan Sonin
Źródło: http://www.flickr.com
Panowie zazwyczaj zainteresowani są pozycjami o tematyce mocno powiązanej z branżą motoryzacyjną. Dopiero wprowadzane do sprzedaży egzemplarze aut, usprawnienia w nowoczesnych modelach, czyli jednym słowem nowinki ze świata techniki, których mężczyzna nie odnalazł w internecie albo profesjonalnej gazecie.

Nie zwlekaj! Jeżeli zainteresowały Cię umieszczone tu wiadomości, to czytaj informacje (https://dariadzikiewiczartfoto.pl/sesja-ciazowa-wroclaw/), który jest w tym linku. W nim znajdziesz dużo detali.

Poza tym, ogromnym wzięciem cieszą się publikacje o tematyce historycznej, a szczególnie tej tyczącej się problematyki II wojny światowej, czyli historie okrętów podwodnych i alianckich myśliwców. Panowie nie pogardzą także pozycjami związanymi ze swoim hobby, czyli rybołówstwem albo sadownictwem.

Gusta pań są zupełnie inne. Przedstawicielki płci pięknej preferują czytać opowiadania

Autor podpisujący książkę

Autor: Sasha Kargaltsev
Źródło: http://www.flickr.com

o miłości, powieści przygodowe, a także pozycje z zakresu szeroko pojętej psychologii społecznej. W wolnych chwilach, między gotowaniem a prasowaniem pościeli, są w stanie pochłonąć kilka sonetów z tomu swojego ulubionego poety. Przywiązują większą wagę do swojego wyglądu niż mężczyźni w średnim wieku, więc błyskawicznie pogrążają się w lekturze kompendiów wiedzy z dziedziny kosmetologii i mody.

Cały mieszczący się na globie ziemskim księgozbiór, a ściślej jego gatunki, można by w ten sposób rozparcelować na takie typowo damskie i typowo chłopskie grupy. O ile białogłowy są w stanie sięgnąć po opowiastki wojenne z czasów bizantyjskich, to na prawdę trudno wyimaginować sobie faceta czytającego… harlekiny. Przypatrując się bliżej pozycjom książkowym można dostrzec, jak wydawcy przygotowując daną publikację do drukarni, dbają jednocześnie, aby sam wygląd okładki przyciągał uwagę przedstawiciela pożądanej płci. Gołym okiem widać, że profesjonaliści od public relations i sprzedaży nie zasypiają gruszek w popiele – w książkach dla panów będą dominowały ciemniejsze barwy, a dla kobiet przeznaczone będą jasne odcienie albo nawet wściekłe róże.