Reklama radiowa – jej zalety i negatywne strony, a także jej opis.

Reklama radiowa – jej zalety i negatywne strony, a także jej opis.

Różnorodne istnieją postacie reklamy. Najbardziej istotne są jednak reklamy puszczane w tzw. starych mediach, czyli radiu, gazetach oraz telewizji. To one stwarzają najwięcej środków i to dla tego są warte dosyć sporo pieniędzy. Jako przykład można zaserwować radio i reklamę w radiu. Reklama radiowa jest to taka forma promocji, której główne koncepcje dotyczą słuchu. Niewątpliwie, iż radio nadal jest bardzo dochodowym miejscem na umieszczanie reklam. Rozróżnia się kilka rodzajów reklamy radiowej. Podstawową jest podział ze względu obszaru funkcjonowania reklamy. Na przykład publikowana przez stacje radiowe lokalne lub międzynarodowe.

radiowa reklama

Autor: Ryan Hyde
Źródło: http://www.flickr.com
Następną zaletą nadawania reklamy radiowej jest to, że stacja radiowa posiada określoną grupę docelową, czyli jest skupiona na wybranym segmencie rynku. Właśnie dlatego warto umieszczać reklamę w radiu. Z dobrze wymyśloną promocją wstrzeli się w taki rynek i taką liczbę odbiorców, do których skierowana jest reklama. Podstawową zaletą radia jest fakt, że towarzyszy w życiu współczesnego konsumenta wszędzie. W zasadzie nie istotne jest gdzie się przebywa, czy w pracy, czy też w centrum handlowym. Kolejną cechą jest koszt takiej reklamy, bo reklama (tu) radiowa wynosi stosunkowo taniej, niż przykładowo reklama emitowana w telewizji.

Scharakteryzować reklamę radiową można na różne sposoby. Podstawowa norma to prostota i miłe dla ucha hasła reklamowe. Niestety owe reklamy mają także wady. Najgorsze jest to, że w radiu każde puszczane informacje są krótkie. Przyczyną jest szybki czas publikowania reklam oraz ich powierzchowność, a ma to miejsce dlatego, że bardzo wiele ludzi nie koncentruje się na treściach w radiu. Jednak nie da się zabronić radiu tego, że

radio

Autor: First Austria
Źródło: First Austria

każdego dnia słucha je nawet trzy czwarte Polaków, zasadniczo w każdym wieku. Statystycznie godziny spędzone na słuchaniu radia wynosi ok pięciu godzin.

Wymienić można kilka rodzajów reklam radiowych. Pierwszym jest dżingiel. Dżingiel to kilkusekundowa reklama, najczęściej publikowana jako melodia. Innymi kształtami reklamy są na przykład rozmowy sponsorowane, czy najbardziej popularne są spoty reklamowe. Bez wątpienia jednak reklama radiowa zasługuje na miano korzystnej metody reklamowania towarów.

Comments are closed.